Home » Kwaliteitsmetingen » Schoonmaak » Mystery Visit

MYSTERY VISIT

De Mystery Visit is een gerenommeerde methode om op onafhankelijke wijze de sfeer en beleving van een dienst en/of gebouw in kaart te brengen.

Intexso heeft voor het uitvoeren van een Mystery Visit een formulier ontwikkeld waarbij de beoordeling is opgedeeld in vier gebieden: service, ambiance, product en presentatie. Elk gebied omvat diverse aspecten die elk in een bepaalde stelling zijn omschreven. Elke stelling wordt beoordeeld met een score: slecht, matig of goed.

Aspecten die bijvoorbeeld aan bod komen bij het onderdeel service zijn de (werk)houding van het personeel, hun uitstraling en hun gastvrijheid.

De aspecten die worden beoordeeld bij het onderdeel ambiance gaan vooral over de omgeving: het geluid, meubilair, de looproute, de sfeer etc. Het onderdeel product beoordeelt zowel de kwaliteit als kwantiteit van het eten en drinken. Het onderdeel presentatie toetst de weergave van de producten. Aspecten als het kenbaar maken van aanbiedingen, de duidelijkheid van de productbenamingen en de prijs van de producten worden bij dit laatste onderdeel tegen het licht gehouden.

De Mystery Visit wordt over het algemeen uitgevoerd door twee personen, om zo te borgen dat er voldoende informatie is om alle aspecten op een gedegen manier te beoordelen. Van het bezoek wordt een rapportage gemaakt met daarin de ingevulde formulieren, de positieve punten en mogelijke verbeteringen (en bijbehorend advies hiervoor).

Een Mystery Visit kan ook onderdeel uitmaken van het meten van de hospitality binnen een organisatie. Zie hiervoor de Total Hospitality Gauger.

OPMERKING OF GEÏNTERESSEERD?

Bel ons, vul het contactformulier in of maak een terugbelverzoek aan!